Specyfika gier
W dawnych czasach, kiedy gry zaczynały powstawać, komputery były zupełnie inne, niż można to zauważyć teraz. Komputery były większe, ale miały zdecydowanie mniejsze możliwości, niż można to aktualnie zauważyć. Na przykład w kwestii grafiki. Kiedyś nie możliwe było elektroniczne rysowanie grafiki, więc projektanci pierwszej gry komputerowej musieli sobie poradzić w zupełnie inny sposób. Wszelkie cele, do których w pierwszej grze komputerowej, miały trafić pociski rakietowe, zostały narysowane na warstwie, która to później została umieszczona na monitorze oscyloskopu CRT. Udało się, dokonywanie gry i zmienianie parametrów zarówno konta nachylenia pocisku, jak i jego szybkości za pomocą gałek, jak najbardziej było możliwe. Kolejną w historii grą było coś na zasadzie gry w kółko i krzyżyk. Wykonana ona została na Uniwersytecie Cambridge w 1952 roku, a jej twórcą był A.S. Douglas. Okazuje się, że wytoczył on tezę, której przedmiotem stał się temat interakcji pomiędzy komputerem, a człowiekiem, a graficzne przedstawienie na ówczesnym komputerze gry w kółko i krzyżyk o wdzięcznej nazwie OXO miało być potwierdzeniem jej udowodnienia. Akurat ta gra została stworzona do uruchomiania jej na komputerze EDSAC, natomiast on wykorzystywał ekran CRT aby możliwe było przekazywanie obrazu, bez którego gra w żadnym wypadku nie mogła się odbyć. Okazuje się, że wiele osób za oficjalnych twórców pierwszej gry uważa dopiero późniejsze dzieła, mianowicie pochodzące z roku 1958, wykonane z przeznaczeniem na oscyloskop przez Wiliama Higinbothama o wdzięcznej nazwie Tennis for Two. Gra nie była jedynie wymysłem i pomysłem jej twórcy, ponieważ została stworzona w konkretnym celu, mianowicie do urozmaicenia czasu wszelkich odwiedzających, którzy by się nudzili w trakcie wędrówki po Brookhaven National Laboratory w New York. W grze można było dostrzec tenisowy kort, wprawdzie znacznie uproszczony, ale dostrzegalny, z perspektywy bocznej, nie od góry. Te drugie zastosowanie można było znaleźć w podobnej grze o nazwie Pong. Aby możliwe było sterowanie w grze, koniecznym było utrzymanie kontroli za pomocą dwóch kontrolerów, dosyć masywnych, co wcale nie było tak proste, jak by się mogło wydawać.