Rate this post

Shareware gier komputerowych

Wiadomym jest, że w dawnych czasach nie było jeszcze sieci Internet, w związku z czym nie możliwe było tak, jak obecnie, udostępnianie wersji shareware poszczególnych gier w Internecie, aby możliwym było ich ściągnięcie. W każdym razie, ta forma wydawania poszczególnych gier jak najbardziej zdała rezultat. Okazuje się, że w tamtych czasach gry komputerowe, a przede wszystkim ich wersje shareware, dostępne były jedynie w specjalistycznych sklepach. Można je było dostać na ówczesnych dyskietkach, w odpowiednich rozmiarach. Dyskietki te kosztowały po kilka dolarów, gdzie zapewne wiele osób zada pytanie, jak to jest możliwe, skoro wersja shareware powinna być bezpłatna, bo właśnie tak jest przyjęte w ogólnym rozumieniu. Otóż, owszem, bezpłatność jak najbardziej się zgadza, jednakże faktem jest, że sama dyskietka także trochę kosztowała, tym bardziej, jeśli dana wersja shareware gry miała jeszcze ciekawie zrobione opakowanie, więc w większości przypadków koszt pokrywał właśnie te części gry, które w zasadzie do niej nie należały. W każdym razie, na czas jakiś wydawanie wersji shareware na różnego typu dyskietkach jak najbardziej się sprawdziło. Jednakże, w niedługim czasie wszelkie, kolejne wydawane gry komputerowe, w ich pełnych wersjach, zaczęły mieć coraz większe rozmiary, przede wszystkim ze względu na rodzaj zastosowanej grafiki, efektów dźwiękowych, ale również rozszerzeń pod względem epizodów i wielu innych elementów. Użytkownicy jak najbardziej byli coraz bardziej zadowoleni, jednak zaczęło się okazywać, że wersje shareware tak ogromnych rozmiarowo gier przestały się mieścić na dyskietkach. Na szczęście, tuż za dyskietkami pojawiły się nośniki danych w postaci CD, dzięki czemu możliwe było zapisanie na nich znacznie więcej informacji, niż na dyskietkach, więc logicznym jest, że wydawcy gier zwyczajnie zmienili nośnik danych, na którym zapisywali wersje shareware gier komputerowych. Wkrótce po tym, aby jeszcze bardziej rozpowszechnić swoje produkty, wersje bezpłatne poszczególnych gier na CD zaczęły być dodawane do przeróżnych czasopism tematycznych, całkowicie bezpłatnie, co jeszcze bardziej zwiększało sprzedaż poszczególnych gier, ale również czasopism z dwustronnym zyskiem.