Rate this post

Rozgraniczenie oszustw w grze

Faktem jest, że żadne oszustwo nie jest uczciwe. Także w przypadku gier komputerowych, które w większości przypadków zostały stworzone właśnie tak, aby możliwym było stawienie im czoła. Bywają owszem sytuacje, w których trzeba trochę pomyśleć i dobrze się zastanowić, w jaki sposób tego dokonać, ale zawsze jest to możliwe. Producenci nie wymyślają czegoś, czego nie da się przejść, bo takie procedery zupełnie mijałyby się z celem produkcji przeróżnych, komputerowych gier. Wiele osób stara się iść na skróty i kiedy nie specjalnie chce im się myśleć w zaawansowany sposób nad przejściem danej rozgrywki, zaczynają szukać rozwiązań w sieci lub wśród znajomych. Wszystko jest w porządku, kiedy dana gra umożliwia grę pojedynczemu graczowi, na własnym komputerze, a jedynym przeciwnikiem jest właśnie komputer, a w zasadzie przeciwnicy za jego pomocą sterowani. Używając kodów w zaciszu domowym nie zrobi się nikomu krzywdy, ale sytuacja ma się zupełnie inaczej, kiedy gra się w sieci, nie ważne, czy jest to sieć lokalna, czy też sieć Internet. Komputer nigdy się nie obrazi, ani nie będzie pokrzywdzony, ani nie będzie się czuł niesprawiedliwie traktowany, jeżeli dana osoba wykorzysta pomocne kody przeciw niemu, aby dzięki nim zwiększyć efektywność własnej gry. Natomiast w każdej sieci gra się z innymi lub przeciwko innym, ale prawdziwym ludziom z krwi i kości i każdy chce wygrać. Nawet, jeśli dwie osoby są w tej samej drużynie, też chcą wygrać. Gdy w takich przypadkach stosuje się kody, pomagające w przejściu danej rozgrywki, jest to bardzo niesprawiedliwe w stosunku do innych graczy, zwłaszcza tych, którzy nie osiągają zbyt wysokich poziomów. Można się szybko zorientować, że coś jest nie tak, kiedy w danej grze istnieje gracz, który ma doskonałe wyniki i jest znacznie lepszy, niż wszyscy pozostali. Oczywiście, dla takiej osoby będzie się liczył tylko sukces i na pewno nie będzie się ona przejmowała tym, że cała reszta graczy jest za nią bardzo daleko w tyle. Od tego momentu, kiedy pojawi się tak właśnie gracz w sieci, gra przestaje już być nie tylko równa, ale i pasjonująca. Chodzi o równomierne doszkalanie swoich umiejętności, a nie o ich nabycie na zawsze w ciągu jednej zadziwiającej chwili.