Rate this post

Produkcji gier komputerowych

To właśnie w tym okresie zaczynały powstawać kolejne projekty, które powoli były wydawane na większy rynek i zaczęły do siebie przekonywać coraz większe grono odbiorców, a tym samym zachęcać do tworzenia kolejnych i rozwijania już istniejących. W roku 1971 wykonana została gra, która swoją popularnością przebiła wiele innych, dokładnie tak samo jak film o tym samym tytule, mianowicie Star Trek. Nie jest dokładnie wiadome, kto jest jej twórcą, jednak przyjmuje się, że jest to Mike Mayfield. Generalnie gra została przygotowana do grania w nią za pośrednictwem komputerów Sigma 7. Okazuje się, że zrobiła się ona tak bardzo popularna, że wielu studentów zajęło się próbami przekonwertowania jej na innego typu komputery i w wielu przypadkach sukces został odniesiony, przede wszystkim odnośnie PDP – 10, ale także systemów operacyjnych PLATO i DECUS. To nie był koniec, to był dopiero początek. W tym momencie powstała również wersja gry Star Trek, której fabułą były sekwencje wypowiadane przez telewizyjnych jej bohaterów, z zawartym obrazem. Wkrótce powstawały nowe wersje, znacznie bardziej rozwinięte i oferujące graczom kolejne, nowe możliwości, a trwało to na przestrzeni całej dekady. W roku 1972 producent Gregory Yob pokusił się o stworzenie gry przygodowej. W prawdzie jest ona uważana za pierwszą w tym gatunku, ale prawda jest taka, że powstała na podobieństwo innych, już istniejących, mianowicie Hurkle, Snark, czy też Mugwump. Gra została przygotowana na komputery PDP – 10, nazywała się Hunt the Wumpus i polegała na ciekawie wykorzystanej grze w chowanego. Wiele osób myśli, że jeśli chodzi o gry FPS, czyli first player shooter, to prowodyrem ich jest Wolfstein. W rzeczywistości, w roku 1974 zostały w Stanach Zjednoczonych wydane na komputery Imlacs PDS – 1 Maze War, a także kompatybilna z oprogramowanie PLATO Spasim, które to właśnie jako pierwsze polegały na obrazie first player shooter. Jako wczesne prototypy nie były jeszcze doskonałe, ale zostały wtedy podjęte próby rozwojowe w tej kwestii. Obraz w tych grach był nawet trójwymiarowy. Bardzo ciekawa gra powstała w roku 1975 za pomocą pomysłu Willa Crowthera i języka programistycznego Fortran, z przeznaczeniem na komputery PDP 10.