Rate this post

Lata sześćdziesiąte XX wieku

W tym właśnie momencie wszystko, bardzo powoli, ale jednak zaczęło się rozwijać. Okazuje się, że w tamtym momencie nie było zbyt dobrych warunków do testowania nowości, ponieważ ograniczony był dostęp do komputerów. Jedyne, jakie istniały i wśród których możliwe było sprawdzenie czegokolwiek, były dostępne na amerykańskich uniwersytetach, a w związku z tym dostęp do takich komputerów miało jedynie bardzo wąskie grono użytkowników. To z kolei prowadziło to rzadkiego zainteresowania tworzenia nowych projektów odnośnie gier komputerowych, chociaż znalazło się kilku zapaleńców, którzy mieli ochotę próbować czegoś nowego. Okazuje się, że większa część twórców pierwszych gier to były osoby całkowicie prywatne, w większości właśnie studenci amerykański uczelni, którzy robili to rozszerzając swoje hobby, w wolnym czasie, a próbowali uruchamiać swoje dzieła jedynie podczas zajęć w szkole. Nie było to specjalnie popularne. W pewnym momencie studenci zmienili przeznaczenie swojego wolnego czasu i zwyczajnie zapominali o wykonywaniu nowych gier. Tym bardziej, że nie mogli oni na bieżąco sprawdzać ich działania, gdzie logicznym było, iż pierwsze projekty w kwestii gier komputerowych wymagają bieżących testów i poprawek, aby możliwe było ich udostępnianie i rozpowszechnianie, nie wspominając już o otrzymaniu patentu. Wielu pierwotnych twórców zwyczajnie zrezygnowało z zamysłu tworzenia gier komputerowych po kilku, nieudanych próbach. Ciekawą grą, która ujrzała światło dzienne w roku 1961 na uniwersytecie MIT, gdzie jednym z jej twórców był Steve Russel, była gra o wdzięcznej nazwie Spacewar! I jak sama nazwa wskazuje, polegała głównie na kosmicznej walce. W tamtym momencie na rynku zaistniał nowy komputer DEC PDP1 i to właśnie na jego możliwości gra została przygotowana. Gra została stworzona dla dwóch graczy, gdzie każdy z nich miał pod kontrolą kosmiczny statek, za pomocą którego zachodziło strzelanie za pomocą pocisków, którym sterowali gracze. Na środku ekranu została zastosowana czarna dziura, której głównym zadaniem było emitowanie sporego pola grawitacyjnego. Spacewar! Znalazła uznanie i szybko stała się ogólnodostępną i popularną częścią oprogramowania wydawanego wraz z DEC.